8 trucuri pentru o vedere perfecta

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

De la telefoanele inteligente la tablete sau laptop, ne folosim ochii pentru a citi fonturi mici si pentru a vizualiza o multitudine de imagini, videoclipuri si documente. In mod natural, va aparea oboseala oculara.

 Deci, ce sa faci ca sa mentii sanatatea oculara si eviti aparitia cataractei, a degenerescentei maculare sau a altor afectiuni?

 

Mananca pentru sanatatea intregului organism

Mananca alimente bogate in vitamina A, vitamina C, beta-caroten si luteina, deoarece acestea ajuta la mentinerea sanatatii oculare. Alege uleiul de ficat de cod, cartofi dulci, unt, papaya, afine, caise si struguri.

NU refuza legumele verzi! Adauga in meniul zilnic legume precum: kale, spanac, varza, dovlecei si varza de Bruxelles.

 

Odihneste-te

Odihneste-te suficient, deoarece somnul permite muschilor ocular suprasolicitati sa se relaxeze complet.

NU te concentra pe o singura activitate pentru mult timp. Ia pauze regulate timp de 5-10 minute pentru a iti odihni ochii.

 

Mentine hidratarea

Consuma suficienta apa, mai ales daca ai observant ca ochii tai sunt adesea iritati, simti senzatie de uscaciune, nisip in ochi sau oboseala.

NU te limita doar la cei 2 litri de apa recomandati zilnic. Bea cata apa simti nevoia si nu uita de hidratarea externa. Poti utiliza creme speciale pentru zona ochilor sau comprese reci.

 

Exerseaza

Cand iti simti ochii obositi, poti face cateva exercitii de relaxare. Pune mainile impreuna palma in palma si freaca-le intre ele, pana se incalzesc. Aseaza-le peste ochi si imagineaza-ti un loc relaxant.

NU uita sa iei aceste pause la fiecare cateva ore, mai ales cand stai in fata calculatorului timp indelungat.

 

Cat de mult iti place culoarea portocaliu?

Mananca morcovi si alte alimente bogate in beta-caroten, care sustin sanatatea ochilor.

NU uita de beneficiile oferite de Omega 3 gasit in nuci si peste. Acesti acizi grasi ajuta la mentinerea sanatatii oculare si opreste deteriorarea vederii odata cu inaintarea in varsta.

 

Spune nu viciilor

Evita alimentele pline de zahar deoarece acestea iti pot afecta in timp, vederea.

NU fuma! Fumatul a fost asociat cu un risc crescut de dezvoltare a degenerescentei maculare legate de varsta, a cataractei si a leziunilor nervului optic.

 

Regula 20/20/20

La fiecare 20 minute, CLIPESTE de 20 de ori, apoi PRIVESTE timp de 20 secunde un obiect aflat la 6 m distanta! Vei fi surprins/a de cat de bine te vei simti dupa acest scurt exercitiu.

NU folosi gadget-urile prea mult timp. Redu nivelul luminozitatii ecranului computerului si a telefonului, pentru un confort vizual mai ridicat.

 

Sfaturi speciale

Mananca afine deoarece acestea sunt bogate in antioxidanti si sustin circulatia normala a sangelui in corp si inclusiv la nivelul ochilor.

Relaxeaza-ti ochii cu ajutorul unui exercitiu simplu: priveste in sus si in jos, apoi incet in sensul acelor de ceasornic si in sens invers. Inchide ochii si maseaza-ti usor pleoapele, reducand astfel presiunea asupra ochilor.

 

Este vital sa iti mentii sanatatea oculara in orice moment. Indiferent daca mergi pe partie, sau la plaja, la locul de munca sau doar petreci o dupa-amiaza cu prietenii, folosete oricare dintre aceste modalitati pentru a iti menține ochii sanatosi.

Voi ce sfaturi ati aplicat? Impartasiti experientele cu noi in sectiunea de comentarii de mai jos!