Sanatate oculara

Dieta pentru o vedere sanatoasa

DIETA PENTRU O VEDERE SANATOASA

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Alimentatia corecta pentru mentinerea sanatatii oculare nu inseamna sa mananci saci de morcovi in ​​fiecare zi. Exista alimente foarte delicioase care au o multime de componente benefice pentru ochii tai! Ca bonus, majoritatea alimentelor sanatoase sunt, de asemenea foarte apetisante si pline de culoare. Gasesti aici idei pentru felul principal dar si pentru desert si poti fi sigur ca fiecare portie este delicioasa si arata excelent.

Somon cu linte verde

Exista alimente care ajuta la prevenirea degenerescentei maculare? Cu siguranta da! Incearca aceasta combinatie clasica frantuzeasca, delicioasa si plina cu nutrienti care combat afectiunile oftalmologice. Printre acestia, amintim acidul folic, vitamina A, vitamina D si o multime de acizi grasi Omega-3. Chiar daca nu consumi linte in mod normal, incearca un piure cu o textura surprinzator de cremoasa si cu aroma bogata. Asigura-te ca somonul este proaspat si lintea este organica, iar farfuria ta va fi portia perfecta pentru orice ospat. Incearca aceasta reteta.  

Burger vegetarian

Este atat de delicios incat nu numai ca nu iti va lipsi carnea, dar nici nu va trebui sa iti faci griji cu privire la sanatatea ta! Un burger vegetal facut chiar de tine, plin de ierburi aromate, legume proaspete si condimente parfumate iti ofera un aport crescut de acizi grasi benefici, luteina si vitamine. Poti adauga nuci si seminte, mai ales ca semintele de floarea-soarelui vor fi surpriza crocanta din burger si contin tone de seleniu. Feliile de avocado (care contine mai multa luteina decat orice alte fructe, precum si acizi grasi esentiali) adauga savoare burger-ului. Bucura-te de un pranz delicios si hranitor fara nici un pic de carne. Iata cateva idei de preparare aici.  

Legume verzi

Gasesti cu usurinta in piata sau in orice supermarket legume verzi proaspete. Astfel ca fiecare ingredient pentru meniul tau va fi colorat, savuros si mai ales sanatos. Poti alege spanac, kale, gulii proaspete sau alte legume preferate. Combina porumb (sau ananas) cu spanac si bacon si obtii o cantitate considerabila de vitamina A, vitamina C, seleniu, luteina, zeaxantina si beta-caroten. Chiar daca unii nutrienti din cina ta sunt greu de pronuntat, poti fi sigur ca fiecare inghititura este plina cu substante nutritive. Toate acestea ajuta la prevenirea bolilor oculare si pentru o vedere mai buna in conditii de luminozitate scazuta sau pe timp de noapte. Vezi aici reteta. 

Broccoli

Te-ai gandit deja ce vrei sa pregatesti pentru cina de diseara, dar vrei sa adaugi si o garnitura sanatoasa si aspectuoasa?  Alege broccoli. Soteaza broccoli cu usturoi si ardei rosu si vei obtine un preparat gustos si plin cu elemente nutritive sanatoase (vitamina C, seleniu, quercetina si zeaxantina). Este foarte simplu de pregatit si constituie garnitura perfecta langa orice fel de carne, peste, sau pur si simplu servit ca atare cu putin parmezan ras deasupra. Vezi cum sa gatesti corect broccoli de aici.

Desert

Nici un meniu nu este complet fara desert. Pe langa clasicele recomandari: fructe si cereale, poti incerca o reteta mai nonconformista de Cheesecake cu ghimbir si grapefruit roz. Acest desert este plin de vitamina A, beta-caroten, calciu, zinc, luteina si vitamina D. Convinge-te si tu ca merita sa gusti un astfel de desert - vezi reteta.

Asa cum ti-ai dat seama, ingredientele proaspete pot constitui prima linie de aparare pentru sanatatea oculara. Protejarea si prevenirea sunt cele mai bune masuri pe care le poti lua pentru a evita bolile de ochi, cum ar fi degenerescenta maculara si glaucomul. Pentru a le acorda ochilor si organismului tau cea mai buna ingrijire posibila, combina o dieta echilibrata, ochelari de soare cu protectie UV si consultatii oftamologice anuale de rutina. Daca esti diagnosticat cu o boala degenerativa a ochilor, alimentatia poate fi o parte activa din tratamentul tau.

Alimentele si substantele nutritive mentionate mai sus sunt unele dintre cele mai eficiente in lupta impotriva cancerului, a accidentului vascular cerebral si a bolilor de inima. Noi recunoastem ca sanatatea generala a corpului tau are efecte si asupra sanatatii ochilor.

Mai ai si alte intrebari? Nu ezita sa ne contactezi.