Sanatate oculara

Cum se folosesc picaturile de ochi

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Picaturile de ochi sunt folosite pentru a trata o mare varietate de afectiuni - de la glaucom si infectii oculare pana la alergii si ochi uscati. In multe cazuri, picaturile pentru ochi sunt esentiale in pastrarea vederii si protejarea ochilor.

Pentru a obtine rezultate optime in urma utilizarii picaturilor de ochi, trebuie sa le folsesti in mod corespunzator. Indiferent daca ai nevoie de o picatura pe zi sau de 10, exista o cale corecta si una gresita de a iti pune picaturi in ochi.

Medicul oftalmolog iti poate oferi instructiuni specifice pentru aplicarea picaturilor oftalmice de care ai nevoie, dar in cele mai multe cazuri, tehnica adecvata pentru aplicarea picaturilor este aceeasi.

 

Abordarea pas-cu-pas a aplicarii picaturilor de ochi

1. Spala-te pe maini cu sapun si apa, apoi usuca-te cu un prosop curat.

2. Daca porti lentile de contact, scoate-le, singura exceptie este daca folosesti picaturi oftalmice care sunt formulate in mod specific pentru utilizarea impreuna cu lentilele sau daca medicul oftalmolog iti recomanda sa utilizezi picaturile in acest mod.

3. Scoate capacul flaconului cu picaturi si priveste cu atentie varful pentru a te asigura ca nu este crapat sau deteriorat in alt mod. Nu atinge niciodata varful!

4. Intinde-te sau doar inclina capul pe spate si priveste tavanul. Concentreaza-te pe un punct de pe tavan, mentinand ochiul larg deschis.

5. Plaseaza unul sau doua degete pe fata, la aproximativ un centimetru sub ochi; trage usor pentru a crea un buzunar intre pleoapa inferioara si globul ocular.

6. Foloseste cealalta mana pentru a manevra flaconul cu picaturi pentru ochi, indreptand varful in jos. Aseaza-ti mana pe frunte daca nu reusesti sa o mentii fixa.

7. Tine flaconul aproape de ochi (la aproximativ un centimetru distanta). Ai grija sa nu lasi picuratorul sa atinga ochiul sau genele, deoarece acest lucru poate introduce bacterii in recipient.

8. Strange usor flaconul pentru a elibera o picatura in interiorul capacului inferior.

9. Inchide usor ochii si inclina capul in jos pentru cateva secunde. Incearca sa nu clipesti, deoarece acest lucru poate forta o parte din lichid sa iasa, inainte ca acesta sa aiba sansa de a fi absorbit.

10. Pentru a mentine cat mai mult picaturile pe ochi, apasa usor pe coltul interior al pleoapei, langa nas. Apasand acest punct, inchizi canalul de drenaj, permitand picaturilor sa ramana mai mult pe suprafata ochiului. Aceasta tehnica minimizeaza si gustul ciudat pe care este posibil sa il simti in gura dupa aplicarea anumitor picaturi oftalmice.

11. Utilizeaza un servetel curat pentru a absorbi si sterge orice picaturi care se varsa din ochi pe pleoape sau pe fata.

12. Daca utilizezi picaturi oftalmice la ambii ochi, repeta procedura pentru al doilea ochi.

13. Insurubeaza bine capacul flaconului. Nu sterge niciodata varful picuratorului, deoarece acest lucru poate contamina picaturile!

14. Spala-te pe maini pentru a curata orice picatura ramasa.

 

Ce faci daca trebuie sa utilizezi mai mult de o picatura de ochi

Uneori, ti se poate prescrie mai mult de un tip de picaturi pentru ochi. Dar daca aplici picaturile prea rapid succesiv, acestea pot curge din ochi si nu vor fi absorbite in mod corespunzator, reducandu-se efectul terapeutic.

Daca trebuie sa pui doua picaturi in acelasi ochi, asteapta cel putin cinci minute. Acest lucru va da timp primei picaturi sa fie complet absorbita pana la aplicarea celei de-a doua.

Daca utilizezi picaturi de ochi ca si tratament, dar si o picatura de ochi lubrifianta pe acelasi ochi, este recomandat sa incepi cu picaturile medicale si  sa aplici picaturile lubrifiante mai tarziu.

 

Testeaza aplicarea cu lacrimi artificiale

Daca nu esti inca obisnuit/a sa iti aplici picaturi in ochi, o mica practica te poate ajuta sa stapanesti rapid procedeul.

Achizitioneaza un flacon cu lacrimi artificiale fara conservanti si foloseste-le pentru practica. Nu exersa cu picaturi de ochi pe baza de prescriptie medicala, pentru a nu risca supra-medicatia. Folosind o formula fara conservanti, elimini riscul aparitiei unei alergii. Alege un produs formulat pentru ochi obositi pentru ca aceste picaturi nu sunt la fel de vascoase precum cele pentru ochi uscati sever, astfel incat nu vor cauza incetosarea temporara a vederii.

 

In mai putin timp decat ti-ai imagina, vei deveni un profesionist in aplicarea picaturilor oculare. De asemenea, este o idee buna sa ai la indemana o sursa de lacrimi artificiale fara conservanti. Aceste picaturi pot ajuta la ameliorarea disconfortului asociat uscarii ochiului si calmeaza ochii in momentele in care ii simti obositi sau iritati.

 

Sursa foto si articol: allaboutvision.com
obiceiuri care dauneaza ochilor tai

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Petreci multe nopti treaz, iubesti fast food-ul sau adori soarele? Sunt sanse sa iti imbatranesti prematur ochii. Mentinerea unor obiceiuri sanatoase este deosebit de importanta atat pentru sanatatea ta, cat si a ochilor tai.

Te freci des la ochi

Pielea din jurul ochilor este una dintre primele zone ale fetei care prezinta semne de imbatranire. Frecarea zonei din jurul ochilor poate sparge vasele mici de sange de sub suprafata pielii si poate provoca cearcane si umflaturi. Injectiile cu Botox si chirurgia cosmetica a pleoapei pot intineri aceasta zona, dar prevenirea este cea mai buna solutie: nu apasa cu putere si nu trage excesiv de pielea din jurul ochilor.

Uiti ochelarii de soare

Expunerea ochilor la razele UV ale soarelui, este o modalitate sigura de a deteriora prematur ochii si pleoapele. Extinderea expunerii la soare duce la: arsuri solare ale suprafetei ochiului (fotokeratita); cataracta; degenerescenta maculara; pinguecula si pterygium (cresteri inestetice pe ochi) si chiar de cancer al pleoapelor.

Poarta ochelari de soare care blocheaza 100% din razele UV, chiar si in zilele de iarna cand zapada stralucitoare reflecta lumina puternic.

Renunta la fumat

Fumatul afecteaza aproape orice organ din corpul tau - inclusiv ochii. Bolile oculare cum ar fi cataracta, degenerescenta maculara, ochii uscati si retinopatia diabetica, pot aparea din cauza fumatului. Vestea buna este ca daca renunti la fumat, indiferent de varsta ta, iti poti reduce riscul de a dezvolta o afectiune grava a ochilor.

Alimentatie nepotrivita

Mananci prea multa mancare fast-food si nu suficiente fructe si legume? Cu siguranta nu obtii vitaminele, mineralele si acizii grasi esentiali necesari pentru o sanatate optima a ochilor.

Legumele cu frunze, fructele si legumele colorate si carnea de peste, pot ajuta la prevenirea multor boli oculare legate de varsta. Vitaminele pentru ochi pot umple necesarul de nutrienti, dar o dieta sanatoasa si exercitiile fizice regulate sunt metode mai eficiente pentru a-ti pastra sanatatea oculara.

Odihna insuficienta

Somnul de frumusete se numeste astfel dintr-un motiv simplu: odihna insuficienta poate accelera imbatranirea si ochii tai pot fi primii care sufera. Lipsa de somn cauzeaza inrosirea ochilor, cearcane, riduri si iritari ale ochilor, ochi uscati si vedere incetosata.

Consultatii oftalmologice regulate

Consultatiile oftalmologice periodice pot detecta in timp util problemele de vedere, bolile oculare si problemele generale de sanatate.

Bolile de vedere, cum ar fi glaucomul, nu dau adesea semne de avertizare pana cand nu exista o pierdere permanenta, ireversibila a vederii. Informeaza-ti medicul oftalmolog despre istoricul sanatatii oculare a familiei tale, pentru a putea stabili daca ai un risc crescut pentru o anumita boala sau stare oculara. Daca nu ai fost deja la un cotrol oftalmologic, programeaza-te chiar azi.

Cum sa scapi de cearcane

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Ochii umflati si cearcanele de sub ochi apar din mai multe motive, printre care: trasaturile faciale mostenite, alergiile, stresul, oboseala ochilor si caracteristicile pielii, cum ar fi textura acesteia.

In timp ce anumite remedii traditionale, cum ar fi feliile de castravete sau cremele anti-cearcan, pot ameliora temporar cearcanele. Remediile anti-cearcan depind de cauza care sta la baza aparitiei acestora.

Care este cauza ochilor umflati si a cearcanelor

Umflarea din jurul ochilor inseamna ca ai o acumulare excesiva de fluide, numita edem, in tesutul pielii. Deoarece pielea din jurul ochilor este subtire si fina, umflarea si decolorarea poate fi destul de pronuntata.

 

Dar de ce se acumuleaza fluidul pentru a forma in primul rand cearcanele?

1. Consumul excesiv de sare determina retinerea lichidelor

2. Alergiile pot provoca inflamatii si umflaturi

3. Probleme sinusale

4. Deshidratarea

5. Oboseala si lipsa de somn

6. Stresul

7. Plansul

8. Imbatranirea

9. Caracteristicile faciale mostenite

 

De ce sunt ochii mai umflati dimineata dupa ce te trezesti?

In timp ce dormim, nu clipim. Si acesta este un motiv pentru care se dezvolta “pungile” de sub ochi.

Clipitul este pentru pleoape, ca mersul pentru picioare. Cand sunt inactive, anumite persoane dezvolta umflaturi la nivelul extremitatilor inferioare, care dispar de indata ce incep sa mearga, iar muschii din picioare incep sa puna in circulatie fluidele. O actiune similara are loc in pleoape. Pleoapele inchise, care nu clipesc in timpul somnului, se pot umfla la anumite persoane predispuse la aceasta problema. Deci, dimineata, te poti trezi cu pleoape neobisnuit de umflate, dar imediat ce incepi sa clipesti, umflaturile se vor diminua intr-o ora sau doua.

 

Umflarea ochilor are o cauza medicala?

In special atunci cand apar in mod neasteptat, ochii umflati uneori semnaleaza o problema medicala.

De exemplu, persoanele cu o boala tiroidiana pot dezvolta umflarea tesuturilor si a muschilor din jurul ochilor. Alergiile oculare legate de afectiuni cum ar fi febra fanului pot produce umflarea ochilor. Alte tipuri de alergii, cum ar fi reactiile la anumite alimente sau substante chimice, pot cauza umflarea pleoapelor.

In timpul unei reactii alergice, anumite celule din organism elibereaza o substanta chimica numita histamina care are multe efecte adverse asupra tesuturilor corpului, incluzand scurgerea fluidelor din vasele de sange. Aceste fluide se blocheaza in tesuturile din jur, provocand edeme.

Ochii umflati si cearcanele de sub ochi pot aparea atunci cand ai o infectie a ochiului, cum ar fi conjunctivita. Umflarea poate fi cauzata de inflamatia asociata cu infectia ochiului, care afecteaza in mod direct pleoapele.

Bolile sistemice, precum insuficienta renala, pot duce la umflarea generala a organismului, inclusiv in jurul ochilor.

 

Remedii

Pentru a gasi cea mai buna solutie este important sa identifici cauza principala.

Daca ai observat si la parintii tai aceste trasaturi, trebuie sa va inveti sa traiesti cu aspectul sau sa iei in considerare optiunile cosmetice de ingrijire care ar putea ajuta la reducerea umflarii.

Umflarea sau cearcanele cauzate de imbatranire, necesita o solutie cosmetica. Aceste optiuni includ proceduri de revigorare a pielii cu laser, anumite produse cosmetice sau chirurgia pleoapelor cunoscuta sub denumirea de blefaroplastie.

Multe remedii temporare pot ajuta la reducerea aspectului umflat din jurul ochilor, cum ar fi:

• Utilizarea picaturilor oftalmice impotriva iritarii cauzate de alergii

• Consumul de lichide, pentru a preveni deshidratarea

• Aplicarea de comprese cu gheata

• Aplicarea de felii de castravete sau pungi de ceai racite peste ochii inchisi

• Utilizarea cremelor si a altor produse de piele special concepute pentru a fi utilizate in jurul ochilor

• Reducerea consumului de sare

• Alimente bogate in potasiu, cum ar fi bananele, care ajuta la eliminarea excesului de fluide din organism

• Stropirea fatei si a ochilor cu apa rece

• Mai mult somn si odihna

Unul dintre cele mai comune remedii la domiciliu, este utilizarea temporara a cremelor si unguentelor speciale pentru a reduce umflarea. Un ingredient activ comun in aceste preparate este fenilefrina, un medicament care contacta vasele de sange, reducandu-le diametrul.

Acest lucru poate avea un efect dublu asupra pleoapelor infamate. In primul rand, daca cearcanele sunt cauzate de o retea vizibila de vase de sange sub pielea subtire a pleoapelor, atunci micsorand vasele, se va reduce si zona inestetica.

In al doilea rand, contractarea vaselor de sange ar putea reduce scurgerile de lichid din interiorul vaselor de sange, ceea ce ar putea reduce umflarea.

Inainte de a incerca orice tip de remediu, iti recomandam sa consulti un specialist.

Antioxidanti pentru ochi sanatosi

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Vitamina C si bioflavonoidele sunt antioxidanti importanti care te ajuta sa iti mentii sanatatea ochilor si a corpului. Alimentele bogate in vitamina C, cum ar fi fructele citrice si majoritatea legumelor, sunt de asemenea surse excelente de bioflavonoide.

Cercetarile sugereaza ca vitamina C si bioflavonoidele au un efect complementar, acestea fiind mai eficiente atunci cand sunt ingerate impreuna, decat separat.

Vitamina C si ochii tai

Vitamina C (cunoscuta si sub numele de acid ascorbic) este o vitamina solubila in apa si un puternic antioxidant. Aceasta ajuta organismul sa formeze si sa mentina tesutul conjunctiv, inclusiv colagenul din corneea ochiului.

Vitamina C mentine oasele sanatoase, pielea si vasele de sange, inclusiv capilarele delicate din retina. Studiile sugereaza ca pe termen lung, consumul de vitamina C poate sa reduca riscul de producere a cataractei si pierderea vederii datorate degenerescentei maculare.

Spre deosebire de majoritatea animalelor, organismul oamenilor nu este in masura sa produca vitamina C. Deci, ar trebui sa luam doza zilnica de acid ascorbic din dieta noastra. O dieta cu deficit de vitamina C poate duce la scorbut - o boala grava caracterizata prin slabiciune musculara, umflaturi si sangerari ale gingiilor, pierderea dintilor, sangerare sub piele, durere si rigiditate articulatiilor, anemie, oboseala si depresie.

Deci, de cata vitamina C ai nevoie?

Potrivit Institutului National de Sanatate, doza zilnica recomandata de vitamina C, este de 90 miligrame pe zi pentru barbati si 75 miligrame pentru femei. (Femeile care sunt insarcinate sau alapteaza ar trebui sa ia pana la 120 mg pe zi.)
Cercetarile sugereaza ca fumatorii au nevoie de mai multa vitamina C decat nefumatorii.

Totusi, specialistii considera ca ar trebui sa consumi mult mai multa vitamina C decat doza zilnica recomandata. De exemplu, 500 mg a fost doza zilnica de vitamina C utilizata in studii, care au aratat un risc redus de cataracta. Iar studiile pe termen lung au descoperit ca persoanele care iau mai mult de 700 mg de vitamina C pe zi, au un risc cu 25% mai mic de boala coronariana decat cei care nu iau suplimente de vitamina C.

Deoarece este solubila in apa, vitamina C este in general considerata sigura chiar si in doze mai mari. Excesul de vitamina C se elimina prin urina. Cu toate acestea, dozele mai mari de 2.000 mg pe zi pot provoca greata si diaree, precum si cresterea riscului aparitiei de pietre la rinichi.

Surse naturale de vitamina C includ: ardei, citrice, fructe de padure, fructe tropicale, cartofi, rosii si legume cu frunze verzi. Alimentele cu cel mai mare continut de vitamina C sunt (pentru o jumatate de cana):

• Ardei rosu (142 mg)

• Ardei gras verde (60 mg)

• Capsuni (49 mg)

• Kiwi (70 mg pe servit)

• Suc de portocale (70 mg)

• Pepene galben (47 mg)

Valorile de mai sus sunt valabile pentru alimente proaspete, crude. Gatitul si conservarea pot scadea continutul de vitamina C. Lumina distruge, de asemenea, vitamina C. Deci, daca bei suc de portocale, cel mai bine este sa-l cumperi in recipiente opace.

Fumatul, contraceptivele orale, estrogenul, tetraciclina antibiotica si barbituricele pot scadea eficienta vitaminei C.

 

Bioflavonoidele: partenerul Vitaminei C pentru sanatatea oculara

Bioflavonoidele sunt o familie mare de substante gasite in majoritatea alimentelor care sunt surse bune de vitamina C. De fapt, cercetatorii au identificat mai mult de 8.000 de structuri de bioflavonoide care apar in mod natural, fiind pigmentii naturali care dau culoarea fructelor si legumelor.

Bioflavonoidele si vitamina C par sa functioneze excelent impreuna in organism. Cercetatorii cred ca beneficiile atribuite doar vitaminei C in trecut, de fapt, se poate datora actiunii combinate a vitaminei C si a bioflavonoidelor specifice.

Unele dintre aceste efecte combinate includ:

• Reducerea riscului de boli cardiace

• Reducerea riscului de aparitie a anumitor forme de cancer

• Efecte anti-imbatranire

• Protectia impotriva infectiilor

• Pereti fortificati ai vaselor de sange

• Imbunatatirea circulatiei sangelui

• Scaderea colesterolului din sange

• Functie hepatica imbunatatita

 

Aproape orice aliment care contine vitamina C contine, de asemenea, bioflavonoide.

Afinele sunt o sursa bogata in bioflavonoide, adesea fiind prezentate ca fiind benefice pentru sanatatea ochilor. Afinele, fructele ade cai, cirese, prune, afine, zmeura, vinete, struguri rosii si purpurii si vinul rosu, contin cantitati mari de antociani - pigmenti flavonoizi care sunt puternic antioxidanti. Antocianinele pot contribui la reducerea riscului de cataracta si a degenerescentei maculare si pot ajuta la mentinerea sanatatii corneei si a vaselor de sange in diferite parti ale ochiului.

Ca si vitamina C, bioflavonoidele sunt solubile in apa si nu sunt toxice, chiar si in doze mari.

vedere confortabila la birou

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Aproape toata lumea din aceasta era digitala petrece mult timp in fata unui computer, care poate afecta ochii, dar si alte parti ale corpului.

Oricine foloseste un computer pentru perioade prelungite - fie la job, la scoala sau acasa - este predispus la dureri de cap, ochi obositi, ochi rosii, gat rigid si alte simptome neplacute.

Iata vestea buna: poti reduce disconfortul legat de utilizarea computerului, devenind mai constient/a de corpul tau in timpul lucrului pe calculator si prin ajustarea spatiilor de lucru si a obiceiurilor vizuale. Cheia este asa numita “ergonomia folosirii computerului”.

 

Ce este ergonomia folosirii computerului?

Ergonomia este stiinta designului unui spatiu, a echipamentului si / sau a unui loc de munca, pentru a se potrivi lucratorului. Scopul este optimizarea spatiului, astfel incat sa fie perfect adaptat pentru fiecare lucrator si mediul sau de lucru. Astfel, va creste performanta si se va reduce semnificativ riscul nepacerilor repetate.

Ergonomia folosirii computerului abordeaza modalitati de optimizare a spatiului de lucru, pentru a reduce riscurile specifice ale sindromului privitului la computer, dureri ale gatului si spatelui, sindromului tunelului carpian si a altor afectiuni care afecteaza muschii coloanei vertebrale si articulatiilor.

Unii experti din acest domeniu folosesc de asemenea termenul "ergonomie vizuala" atunci cand vorbim despre proiectarea unui spatiu de lucru cu computerul in scopul prevenirii riscurilor enumerate mai sus.

 

Computerul si Ergonomia vizuala

  • Nu ai nevoie de un consultant scump pentru a crea un spatiu de lucru care sa reduca riscul de stres si disconfort. Poti urma cateva reguli simple si vei observa diferenta in scurt timp.
  • Aseaza-ti capul si gatul in pozitie verticala si in linie cu trunchiul, fara a te apleca sau inclina spre inapoi.
  • Priveste direct ecranul computerului. Evita sa privesti la ecranul calculatorului cu capul intors sau cu spatele rasucit.
  • Tine coatele aproape de corp, intr-o pozitie comfortabila.
  • Utilizeaza un scaun care ofera suport pentru partea inferioara a spatelui si are un sezut amortizat cu o margine frontala conturata.
  • Pastreaza mouse-ul aproape de tastatura, astfel incat sa nu fie necesar sa te intinzi ca sa ajungi la el.
  • Pozitioneaza ecranul astfel incat partea superioara a acestuia sa fie la nivelul ochilor sau putin sub ei. Acest lucru iti permite sa vizualizezi ecranul fara a iti indoi gatul.
  • Regleaza pozitia afisajului pentru a impiedica aparitia pe ecran a reflexiilor de iluminare din exterior.
  • Amplaseaza monitorul suficient de aproape de ochi pentru a putea citi textul confortabil pe ecran, fara a te apleca inainte.
  • Cand lucrezi cu documente imprimate, utilizeaza un suport pentru acestea pe care sa il pozitionezi la aceeasi inaltime si distanta ca si ecranul computerului.
  • Utilizeaza un set cu casca hands-free cand vorbesti la telefon in timp ce lucrezi la computer.

 

 

Regleaza inaltimea scaunului si a biroului astfel incat:

  • Bratele superioare ale scaunului sa fie perpendiculare pe podea, nu intinse inainte sau inclinate inapoi
  • Antebratele, incheieturile si mainile trebuie sa formeze un unghi de 90 de grade cu bratele scaunului
  • Coapsele sunt paralele cu podeaua, iar talpile sunt perpendiculare pe podea
  • Incheieturile si palmele nu se sprijina pe muchiile ascutite
  • Daca porti ochelari bifocali sau progresivi, ar trebui sa poti vizualiza confortabil ecranul computerului fara a iti inclina capul inapoi. Daca nu porti ochelari, ia in considerare achizitionarea unei perechi de ochelari cu lentile cu filtru pentru calculator.

Urmeaza aceste sfaturi si vei evita posturile obositoare care duc la dureri de cap, dureri de gat si spate si sindromul privitului la computer.

Dar tine cont totusi, ca o perioada lunga de utilizare a calculatorului - chiar si intr-un spatiu de lucru ideal - este stresanta pentru corpul si pentru ochii tai. Asa ca iti recomandam sa iei pauze scurte si frecvente atunci cand lucrati la un computer.

Multi experti, inclusiv optometristii care sunt specializati in vederea la computer, recomanda sa te ridici si sa te indepartezi de computer pentru pauze scurte la fiecare 30 de minute.

In cateva minute, intinde-ti bratele si spatele, si permite ochiilor sa se relaxeze, privind la un obiect aflat la cel putin 20 de metri distanta.

De asemenea, nu uita sa clipesti, pentru a reduce riscul de aparitie a ochilor uscati din cauza utilizarii computerului. Daca este necesar, aplica picaturi de ochi "lacrimi artificiale" pentru a umezi si lubrifia ochii.